mandag den 15. september 2014

Fugler?


Der gik seriøst fugl i den for mit vedkommende den anden dag. Gik igennem byen med mine forældre først på aftenen, og pludselig mærker jeg noget på min skulder. Det havde smådryppet i nogle minutter, så troede bare at det var en regndråbe, men jeg syntes godt nok, at den landede hårdt! Kiggede lige efter en gang, og hvad finder jeg? En stor, fed fuglelort! Helt ærligt fugl, hvad skulle det til for?! Nu har jeg boet på landet i jeg-ved-ikke-hvor-mange år, og det er aldrig sket for mig før, så hvordan pokker kan det ske inde midt i centrum? Mega øv altså. Min mor blev ved med at sige at det bringer held, så jeg forventede ret meget at vinde en million, eller at der som minimum lå en sprit ny Decadent taske i min lejlighed. Det er selvfølgelig ikke sket, så alt i alt er jeg ret skuffet over min første ramt-af-fuglelort-oplevelse. 

Jeg var naturligvis nødt til at finde på et eller andet for at afhjælpe min fuglerelaterede depression, så jeg gik direkte hjem og satte det her nummer på (efter jeg havde skiftet tøj godt nok). Var stadig sur på den der dumme fugl, men fik også en god griner på. Det er jo den særeste, sjoveste tekst i verden? Kæmpe fan. Dansk lalleglad gangstarap når det er bedst! Og så gør det det på ingen måde mindre komisk, at videoen indledes med en ornitolog der snakker om en "fugle ugle" haha. Direkte flashback til dårlig humor i gymnasiet med Thea.

Jeg ved faktisk ikke helt om den der fuglelort har haft modsat effekt, eller det bare er mig. Har det i hvert fald utroligt mandagsagtigt i dag. Kunne slet ikke komme i gang i dag, så valgte at droppe undervisningen, og så fange den senere på ugen. Jeg har dog stadig arbejde her til eftermiddag, så jeg er seriøst nødt til at tage mig sammen snart. Jeg har bare overhovedet ikke haft weekend! Havde sen undervisning fredag og arbejde lørdag og søndag med en årsfest for IKEA ind i mellem. Og godt nok var det en fest, men jeg skulle jo arbejde både før og efter, og mine relationer ude på jobbet er ret begrænsede, så det var faktisk næsten mere hårdt en fest.
Og hvad sker der forresten for, at det er andet i år træk (af de to årsfester jeg har været med til), at jeg knapt nok har sat mig ved bordet, før der tikker en besked ind, om at en veninde har slået op med sin kæreste? Ved snart ikke, om jeg tør tage med næste år også!

Nå, sikke en gang ævl. Må hellere se at hoppe op på min cykel og komme af sted. De kloge siger, at det der med motion er godt for dig, så måske en frisk tur på jernhesten kan løsne den der knude af øvhed jeg render rundt med i brystet i dag?

4 kommentarer:

  1. Øv hvor surt.
    Det er ulempen ved både arbejde og studie - man har simpelthen aldrig fri!

    SvarSlet
    Svar
    1. I hvert fald ikke helt nok, men jeg har heldigvis insisteret på at have fri hver anden weekend, så i det lange løb går det nok. Der skal bare ikke lægges for mange fester ind i arbejdsweekenderne ;)

      Slet
  2. Af en eller anden mystisk grund har jeg først set det her indlæg i dag; men kan kun erklære mig enig i at den der sang er en ørehænger af den præcis totalt fjollede danske slags xD

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg troede faktisk du havde sagt stop for blogs i en periode? Det synes jeg du snakkede om i Thy (:
      Men ja, den er bare herlig :b

      Slet