lørdag den 16. august 2014

Livets små glæder #5

Så blev der vidst lige lidt stille her på Skillefronten igen. Kan mærke at ferien efterhånden nærmer sig en afslutning, og for mig har det i første omgang betydet at jeg for alvor er vendt tilbage til den blå kasse jeg kalder min arbejdsplads. Det i sig selv er jo ikke så skidt (især ikke for pengepungen, den glæder sig godt nok til lønningsdag!), men kombineret med det der sygdomshalløj der bare ikke vil forlade kroppen, og så en måned der generelt er spækket med planer, så bliver det bare lidt presset af og til.

Ikke desto mindre, så har tiden været fuld af små dejlige øjeblikke, som jeg synes, jeg vil dele lidt med jer i dagens andledning.

Jeg har holdt fødselsdag for min kæreste, hvor jeg pakkede hans gave ind i garn og køkkenrolle. That's just how I roll! Og så havde jeg bare seriøst ikke råd til at gå ud og købe gavepapir haha.
Og i den andledning havde vi lidt gæster forbi til spisning (meget voksent, men sådan må det jo være, når manden skal arbejde....), hvor jeg lavede min første flæskesteg nogensinde. Hvis jeg selv skal sige det, så blev den ret god.
Derudover har jeg som altid hygget mig med en masse bøger. Jeg har især nydt et gensyn med min gode gamle ynglings Harry. Ham bliver jeg nok aldrig træt af at rejse med.
Og så er jeg blevet forkælet på alle mulige måder! Blandt andet har jeg selv lavet juice i litervis og eksperimenteret med smagssammensætninger. Skal liiiiiige lære hvordan jeg doserer det der ingefær, for det er godt nok kraftigt!
Min dejlige mor valgte helt spontant at give mig et par nye AllStars. Dejligt! Jeg elsker de sko, og det bliver meget rart at have nogen at skifte i mellem. Vi har bare ikke plads til flere sko i vores skoreol haha.
Og så har min kæreste rent faktisk købt mig blomster! Som I ved, så er det noget af et mirakel, så jeg blev pænt overvældet, da han pludselig dukkede op med en kæmpe buket. Bare fordi han ville muntre mig op en lortet formiddag før hans svigermor kom på besøg. Det var sgu ret så sødt.

Og i eftermiddag skal jeg så endelig hjem til min elskede højskole igen. Skulle faktisk have været af sted, men jeg misfattede rejseplanen, og opdagede derfor pludselig at toget lige var kørt, mens jeg stadig sad på min flade røv i køkkenet. Smukt alligevel. Tror hellere jeg må smutte i god tid denne gang, så jeg ikke kommer derop alt for sent! Vi skal være klar til i morgen, hvor vi skal byde hele 65 nye Vallekillinger velkommen. Det bliver så skønt!

6 kommentarer:

  1. Åh, så mange fine søde glimt! Og fantastisk at du genlæser Harry Potter :'D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak (:
      Og ja, det var herligt med et lille genyn. Har dog efterladt ham lidt igen, mens jeg kaster mig over Roland af Gilead fra Stephen Kings serie om Det Mørke Tårn. Så må vi se, hvornår jeg får tid til gå i krig med Harrys sjette år (:

      Slet
  2. Det lyder nu ikke alt for dårligt! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Næh, det har nu i bund og grund været ganske dejligt (:

      Slet
  3. Synes egentlig det lyder som om du har det ret rart :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg faktisk også hehe (:

      Slet