fredag den 7. september 2012

Anmeldelse - Totalt Recall

Så får i sørme lige endnu en anmeldelse, nu hvor det gik så godt den anden dag :b
Som sagt var jeg i biografen med en kammerat den anden dag, og der så vi filmen Total Recall.
Filmen foregår i et fremtidssamfund, hvor størstedelen af verden er fuldstændigt ubeboelig pga. kemisk krigsførelse. De eneste steder man stadig kan bo er England (som har overtaget verdensmagten) og Australien, kaldet kolonien, og så pendler folk frem og tilbage mellem de to via "faldet". Derfor er mulighederne for det fede liv selvfølgelig også meget begrænsede, så firmaet REKALL tilbyder at skaber alle de minder du ønsker i din hjerne. Da vores hovedperson Douglas Quaid så vælger at prøve det bryder helvede selvfølgelig løs.

De slås rigtigt meget. Det kan vi lige så godt få sat på plads med det samme. Så meget, så det faktisk ikke er sjovt længere.. Filmen kører rigtigt meget på forvirringen om hvor vidt det er virkelighed eller fantasi det han oplever (lidt ala Shutter Island), og jeg sad faktisk det meste af filmen og var spændt på at finde ud af det. Ville dog ønske at de havde fuldendt det og gjort som i Shutter Island, så man stadig sidder med forvirringen efter filmen er slut, men de er rimeligt konkluderende og idet forvirringen forsvinder falder konceptet altså bare til jorden igen. Og sådan er det generelt igennem hele filmen. De vil en masse gode ting, og det falder bare til jorden. Altså vi taler om indopererede telefoner i hænderne (ja, hånden lyser, og hvis de holder hånden op til øret kan de føre den samtale. Med hånden..) en mystisk nøgle der er altafgørende at finde, som viser sig at være en g-nøgle på et klaver, og et stykke musik på klaveret som bryder en kode! Det er virkelig dumt..

På min skala fra 1-5 får den 2. Og det er sådan set udelukkende fordi filmen er flot lavet. Jeg synes faktisk at idéen er sjov, og det kunne måske godt have fungeret, men det gør det altså bare ikke, og jeg kan ikke rigtigt få mig selv til at anbefale nogen at se den. Mit højdepunkt var da de snakkede i deres hænderne, men jeg tror ikke det var meningen at filmen skulle opfattes som en komedie hehe xD