tirsdag den 21. maj 2013

Lalleglad gangstarap

Jeg har virkelig gjort en banebrydende og chokerende opdagelse for nyligt. Jeg er blevet vild med lalleglad gangstarap! o_O

"Hvad f*** er det for genre?" tænker du så måske nu. Jo, altså. Jeg har selv opfundet titlen, for jeg ved ikke rigtigt hvad det ellers bliver kaldt, men jeg ved at det er godt, så nu skal jeg forsøge at forklare det.
Det er i bund og grund bare gangstarap, som ikke handler om at lave penge, eller score damer. Eller måske gør det lidt det sidste, er ikke helt sikker. Men hvis det gør, så er det i hvert fald på en mere hyggelig og charmerende måde. Og vigtigst af alt, så gør det det på en måde, hvor man absolut bare ikke kan stå stille, lige meget hvor meget man prøver!

Stadig forvirret? Ja okay.. Jeg prøver med eksempler så!
I min verden startede det hele for et par måneder siden, da jeg første gang hørte Macklemores sang Thrift Shop. Seriøst - videoen er jo det perfekte eksempel på hvor meget pis man kan tage på gangstaverdenen. Og så er jeg bare ret så vild med når han sidder i den der Batman pyjamas xD
Hørte sangen og ville ikke helt stå ved, at jeg var vild med den, men den voksede seriøst hurtigt på mig.

Nå, næste stop på min lalleglad rejse blev så, da Janni spillede endnu et nummer med Macklemore for mig, nemlig Can't Hold Us. Macklemore er uden tvivl den ukronede konge af den her genre! Lige fra første lyt sad den fast som en transportabel fest i min hjerne, som bare ikke ville stoppe. I kinda liked it ;)

Og hvad skete der så? Så dukkede Robin Thicke op med det her kanon fede nummer, som også bare hænger fast på den helt gode måde. En kombination af et godt beat, lidt Pharrell Williams og en smule Michael Jackson skrig kan man jo bare ikke gå i byen med, vel? :b

Håber du nu forstår mit koncept lidt bedre. Én ting er i hvert fald helt sikker - sætter du de her tre numre, samt to-tre andre af favoritterne lige pt på, så kan du være helt sikker på, at min fest er godt i gang!
Glædelig tirsdag xD

1 kommentar:

  1. Det er nemlig super nice sange! Og ja, festen er allerede starten når de høres ;)

    SvarSlet