fredag den 14. marts 2014

Bye bye money

Jeg har et seriøst problem. Jeg burde virkelig spinke og spare for tiden. Jeg render jo rundt og tripper for at kunne smide i det mindste bare den éne ben ud af døren, så jeg kan få det andet ind i min nye lejlighed. Jeg er  klar til at flytte sammen med bageren og begynde at bygge vores fælles hjem. Men der er ingen udlejere der kontakter os! Og hvad skal en pige så gøre, når pengepungen bliver rastløs, og man ingen vilje har?

Hvis jeg var fornuftig, så begyndte jeg måske at købe en masse af de ting vi skal bruge. Men det er bare svært, når jeg ikke ved hvor eller hvordan vi skal bo endnu. Og jeg vil jo ikke tvinge drengen til at bo i mine ting. Han skal helst have muligheden for at sige nej. Så kan jeg overtale ham på ærlig, manipulerende vis ;)

Derfor er det skønt, at jeg efterhånden har årevis af erfaringen inden for discount-shopping. I tell you - it's an achievement unlocked guys! Så nu får I lige lidt af mine nyeste synder.

1 - En ny bogserie jeg ved et tilfælde faldt over, da jeg bukkede under for presset, og købte 'The fault in our stars', (som jeg forresten lige har indhaleret, anmeldelse følger). Serien hedder Nought & Crosses, og jeg glæder mig så meget til at komme i gang med den. Og hvem kan sige nej til fire bøger for 230 kroner? (:

2 - Jeg nyder min læsning rigtigt meget for tiden. Delvist inspireret af ynglingsbogblogger Rikke og delvist som et forsøg på at værdsætte mine bøger endnu mere har jeg nu købt en fin lille notesbog udelukkende dedikeret til at samle fine citater fra de bøger jeg læser. Tænker at de måske en dag kan bruges som en påmindelse om, hvor fantastisk bogen var, når jeg har glemt det igen hehe :b

3 - Bruger alt for meget neglelak for tiden (ikke nogen nye dér, men de kan heldigvis genbruges hehe), og orker ikke timevis med neglelakfjerneren. Så nu håber jeg den fikse bøtte her er lige så effektiv som dem jeg har prøvet fra bedre steder, selvom den bare er fra Tiger (:

4 - Jeg knuselsker mine hørebøffer fra JBL som jeg fik i årsgave, men når jeg træner skal det altså være let og fikst. Mistede mit lille headset fra telefonen i efteråret, og det jeg har brugt siden er gået i stykker. Endnu en gang kommer Tiger til undsætning, men 'sportshøretelefoner' til en 30'er ;)

5 - Tre fantastiske film for lige over 100 bobs. Jeg elsker Stereo Studio. En smule tålmodighed, og du kan få de skønneste film for en slik. Cloud Atlas (elsker bogen - elsker filmen), Inglorious Basterds og The Great Gatsby. Følte mig for en gangs skyld helt kulturel i forbindelse med mit filmkøb haha xD

Nu mangler jeg bare at tilfredsstille mit behov for mere nyt træningstøj, og så tror jeg at jeg er good to go. I et par uger. Åh hvor jeg bare elsker nye ting haha xD
P.S. - hvis nogen hører noget til en billig treværelses i Odense C, giver I så ikke lige en heads-up? (:

4 kommentarer:

  1. Gid jeg kendte noget i Odense, det må være så træls ikke at kunne komme igang med siden planer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er drønirriterende, for vi er bare begge to så klar til at komme videre.. Men jagten fortsætter ufortrødent. Og så krydser vi fingre for, at der snart sker noget! (:

      Slet
  2. Åh, "Noughts and Crosses" er så barsk og så smuk. Den har også sådan et vigtigt budskab. Glæd dig! Har dog kun læst den første i serien.

    Og tak for de søde ord :')

    SvarSlet
    Svar
    1. Uuuh, nu glæder jeg mig nærmest endnu mere til at komme i gang. Faldt over hele serien til ingen penge, og kender mig selv godt nok til at vide, at jeg ikke kan holde ud ikke at vide, hvordan det hele ender, så slog bare til med det samme :b

      Anytime (:

      Slet