tirsdag den 12. februar 2013

Anmeldelse - A Good Day To Die Hard

Ja, så fik jeg så også set den nye Die Hard film.
Det er lidt svært at lave et kort resume af filmen, for plottet var virkelig tyndt, men den handler i grove træk om John McClane som vi kender ham. Han er blevet gammel, og forsøger at finde sin søn, som han er uvenner med, og som han har hørt er blevet rodet ud i noget skidt. 

Og hvad kan man så sige om selve filmen?
Den er god underholdning, det kan man ikke benægte. Der er mange fede scener med klassisk Bruce Willis-awesomeness and what not, og det skal man bestemt heller ikke kimse ad.
Men hvis vi nu forsøger at tage den et niveau dybere så... ja, så kan det bare ikke lade sig gøre. Plottet var så tomt og brugt i en milliard andre film (og ikke bare Die Hard film..), og hver gang den forsøgte at være alvorlig brød jeg ud i latter, fordi det var så malplaceret. 

Og når man så tænker Die Hard tænker man selvfølgelig mega franchise = kæmpe budget. Og det har den nok også haft, men pengene er i hvert fad ikke blevet brugt på animationer. Mange af de vildeste scener lignede noget fra et computerspil. Havde det været det havde grafikken været utrolig, men nu var det altså en film, så det stank.. Og for at gøre det endnu værre, så fejlede lydeffekterne faktisk også af og til, hvilket man bare ikke ser ret tit længere. Seriøst, første gang McClane slår en person er lyden bare helt åndsvagt overdrevet. WTF?!

Det skal dog også siges, at filmen har et par pænt fede twists, og et af dem havde jeg faktisk næsten ikke set komme, så der fortjener den et par kudos :b

Alt i alt vil jeg give filmen 2 på min skala fra 1-5.
Det er virkelig god underholdning, i hvert fald hvis man er til ordentlige drengerøvsfilm, med massere af vold og eksplosioner. Men så er den bare heller ikke mere. Det er sådan en film, som jeg nok godt kunne finde på at se, hvis den blev vist i fjernsynet, men jeg har bestemt ikke tænkt mig nogensinde at betale penge for at se den (:

Saw the new Die Hard movie last night. Good entertainment if you like real boys-movies, but it's nothing more than that. I'll give it a 2 on a scale from 1-5 (:

4 kommentarer:

  1. jeg synes at bruce willis er en idiot

    SvarSlet
    Svar
    1. Ville nu ikke gå så vidt som at kalde ham en idiot. Han er lidt et klassisk ikon i mine øjne, lige som resten af flokken fra The Expendables.
      Han er bare blevet for gammel til den her rolle, men filmen ligger så også vildt meget op til, at hans "søn" skal overtage rollen hehe (:

      Slet
  2. Jeg har set de andre film i Die Hard-serien, men tager ikke ind og ser den 5. - han er efter min personlige mening ved at blive alt for gammel til den rolle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er han virkeligt også, det virker bare komisk nu frem for awesome som det plejede. Og det værste er, at han har udtalt, at han også vil lave en 6'er..
      Nogle gange skal Hollywood bare lære at stoppe mens legen er god.. (:

      Slet