torsdag den 21. februar 2013

Bytte bytte købmand

Den helt store "talk of the town" i Odense i denne uge, har uden tvivl været Klædeskaberiets byttefestival på Munkemøllerstræde. Det er første gang de forsøger sig med det, og det er blevet en meget større succes end nogen nogensinde havde drømt om.
Konceptet er, at du tømmer din garderobe for alt det gamle tøj/sko/tasker/smykker/whatever du ikke selv gider bruge længere, men som det kunne være nogle andre ville have. Så afleverer du det til de frivillige, som kvitterer med samme antal billetter som ting du har afleveret, og så går du ellers i krig.
Der er sindsygt mange mennesker, på ikke ret meget plads. Det betyder også, at selvom de frivillige pænt står og lægger tøjet sammen, så ligger det hele bare i kæmpe bunker, som man skal rode igennem.

Det lyder muligvis ret kaotisk, og det er det sådan set også, men det er også bare super fedt! Der går mega meget sport i den, og man kan bruge timer derinde, for der bliver ved med at dukke nyt op, så man er jo lige nødt til at sikre sig, at man ikke overser den helt store guldgrube.
Det handler om at slå til, når man ser noget fedt. Thea havde eksempelvis et par mega lækre blå stilletter med, som stort set ikke var brugt, fordi hun ikke kunne passe dem. Jeg så ikke skyggen til dem efter hun havde afleveret dem, så de røg hurtigt!
Der er selvfølgelig også meget lort derinde (fandt en kjole med rødvinspletter på..), så det gælder om ikke at give op.

Personligt har jeg fået otte stykker tøj, to halskæder, et par sko og en lille taske med hjem. Meget af det er sådan noget, som jeg længe har tænkt over at jeg gerne ville have til at opdatere min stil, men som jeg ikke har haft råd til, så det er mega lækkert!
Jeg har stadig et par billetter tilbage, så må se om jeg ikke kan få lokket mit korpus derind igen i morgen, hvor det er sidste dag, og se om der er kommet noget nyt guld til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar