lørdag den 18. oktober 2014

Læsemarathon 2014

Som nævnt vil jeg opdatere løbende om min læseproces i forbindelse med Dewey's Read-a-Thon. Iiiiih, hvor jeg glæder mig!
Har haft mareridt hele natten om at jeg glemte det, eller at tiden løb fra mig. Tror næsten jeg går for meget op i det her haha.

I får lige lidt behagelig musik til at komme i stemning med. Det er i hvert fald sådan mit døgn skal bruges!

13.55 Så er der kun fem minutter til det endelig går løs, og jeg kan næsten ikke vente. Den første kop te er brygget, kæresten er manet til ro med lidt fodbold og bøgerne ligger klar til at blive opslugt. Må man godt tyvstarte?

15.58 Computeren er sat til anlægget, så blogger fra mobilen nu, hvilket jeg allerede fortryder big time!
Anyhow: så kom vi endelig i gang med det store marathon. Jeg havde næs misset startskuddet, da jeg pludselig ville alt for meget på én gang. Der er nu gået to timer, og jeg er små 70 sider inde. Det er en sand fryd at læse Northern Light, og jeg glæder mig til at komme længere ind i det spændende univers.

20.22 Pyh, så blev det vidst tid til en frokostpause. Kæresten endte pludselig med også at være fanget i sin bog, og eftersom aftensmaden var hans opgave i dag blev det noget senere end planlagt. Nu har vi dog fået vores mad, og energiniveauet fik samtidig lige et par hakker op igen.
Siden sidst er min veninde endelig dukket op efter hun kunne flygte fra familie-tam-tam, så nu er tropperne samlet. Jeg er 183 sider inde, og historien har for alvor grebet mig. Skynder mig derfor at forlade computeren til fordel for Lyras eventyr!

03.47 Hold nu op, det er godt nok begyndt at blive hårdt det her.. Kan konstatere, at min ambition om at nå gennem hele serien lige fra starten har været alt for ambitiøs. Har først lige vendt sidst side i Northern Light, hvilket betyder at der er hele to bøger endnu, og 'kun' 10 timer tilbage.
Læsetempoet er faldet drastisk her på de sene timer, og jeg har mere eller mindre sovet mig igennem de sidste kapitler.
Ikke desto mindre elskede jeg virkelig bogen! Jeg føler virkelig, at jeg har knyttet et tæt bånd med Lyra på nuværende tidspunkt. Hun har sin kamp og jeg har min haha. Jeg er ret vild med, hvordan man rigtigt meget af tiden er i tvivl om, hvorvidt folk er gode eller onde, men alt det kan vi snakke nærmere om i en kommende anmeldelse. Lige nu ligger The Subtle Knife og kalder på mig, hvis jeg altså kan holde mig vågen.

04.44 Okay, min veninde sover tungt, og min koncentrationsevne er på et minimum. Alle der har deltaget før siger, at det er bedre at sove undervejs og have det sjovt så længe som muligt, så jeg tror sgu jeg hopper ind til kæresten i et par timer. Zzzz

09.41 Det blev en lidt længere lur en planlagt, men kunne bare ikke få mig selv til at stå op da alarmen ringede. Måske jeg bare skulle have lagt mig på sofaen i stedet for at gå ind i seng, men man kan altid være bagklog. Jeg er lidt ærgerlig over at være gået glip at de helt tidlige morgentimer, men på den lyse side føler jeg mig overraskende frisk og veludhvilet nu, så det er bare med at komme i gang igen!

14.00 Så nåede vi døgnets ende, og mit første readathon er overstået. Sikke et døgn. Overvurderede klart mine egne læseevner, og nåede 'kun' op på 512 sider. Det har været en kæmpe oplevelse, men tror jeg vil snuppe et par timer mere på øjet, før jeg for alvor evaluerer! 

13 kommentarer:

  1. Jeg håber du har en dejlig dag med læsning. Ked af, at dette ikke kunne oversætte godt, jeg bruger Google Translate til at forlade dig en jublende tone! Masser af dansk bloggere, HORRAY!

    SvarSlet
  2. Håber du får et fantastisk læsedøgn! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var i hvert fald en kæmpe oplevelse. Glæder mig allerede til næste gang (:

      Slet
  3. Åh, jeg håber, at du hygger dig! :') Det er i hvert fald en enestående bog, du har valgt dig! :'D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde det enormt dejligt hele vejen igennem, selvom søvnen vandt. Er i hvert fald blevet fanget af Pullmans univers, og glæder mig til jeg får tid til at læse serien færdig, nu hvor jeg har anerkendt, at mit læsetempo ikke er så højt som jeg troede :b

      Slet
  4. Sounds like you are having a pretty good time. Sorry your food was late. Hope you continue to have fun!

    SvarSlet
  5. Nyd din læsning dag! #TeamKing

    SvarSlet
  6. Du gør godt! Jeg håber du har det sjovt! #TeamKing

    SvarSlet
  7. Få nogle hvile og derefter kan du læse mere! #TeamKing

    SvarSlet
  8. Sovende er vigtigt, men jeg håber du stadig komme til at proppe et par flere timer af læsning! Du gjorde det godt, jeg er virkelig stolt af dig!

    SvarSlet
  9. Haha det lød rigtig sjovt! :) well done.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det helt sikkert. Skal i hvert fald være med igen til foråret (:

      Slet