tirsdag den 7. oktober 2014

Vil du med i biffen?

Jeg er sådan ret begejstret for det der med at gå i biografen. Faktisk er jeg så begejstret, at jeg allerede havde optjent mæste års VIP i NF Bio da det blev fornyet for et år siden. Jeg har derfor ikke arbejdet særligt meget i at huske kortet det foregående år, for der var jo ikke rigtigt noget at bekymre sig om.
Mit VIP-medlemsskab blev ganske som forudset fornyet i går, og på nuværende tidspunkt mangler jeg lidt over 4.000 point for at have optjent endnu et år. Mon jeg kan nå det haha?

Jeg må indrømme, at jeg synes det har stået lidt sløvt til på det seneste med de overvældende og fantastiske events her i Odense, men hvis man kigger på listen over kommende film ser det alligevel lovende ud. Jeg har i hvert fald samlet mig en lille liste over film jeg gerne vil se her i resterne af 2014.

Gone Girl
Nu har jeg set denne trailer i biografen et par gange, og den gør lige præcis hvad den skal. Den fanger mig, og lokker mig ned i de plyssede sæder endnu en gang.
Kombinationen af de dystre scener og den rørende musik, som vi jo alle sammen kender fra Notting Hill, skaber bare et eller andet ufatteligt dragende, og jeg glæder mig allerede til filmen kommer. Derudover er bogen bag bestemt også kommet på min to read liste. Filmen har præmiere 23. oktober. 

Interstellar
Denne her er jeg ikke helt sikker på, hvad jeg skal forvente mig af, og jeg er heller ikke 100% sikker på, at jeg ender med at se den i biografen, men den virker fascinerende. Jeg kan jeg ikke løbe fra, at jeg er en kæmpe sucker for dystopians, og når den så endda er af Christopher Nolan og har en skuespillerliste der sparker røv, så er det svært ikke at blive fristet. Filmen har præmiere 6. november.

Og så nærmer vi os efterhånden også tiden, hvor min teenagehjerte bryder i brand igen, og vi endelig får begyndelsen på finalen. Catching Fire gjorde et kæmpe indtryk på mig, og jeg tror og håber, at de endnu en gang har fanget hele bogens håbløshed. Traileren virker i hvert fald lovende, og jeg er på grænsen til tårer, hver gang jeg ser den. Filmen har præmiere 19. november.

Okay, denne her handler for mig nok udelukkende om hovedrolleindehaveren. Jeg har efterhånden i mange år været dybt forelsket i Robert Downey Jr., og er der så noget galt i at støtte hans karriere en smule? Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig at se ham i rollen som kombineret bad-ass og flødefyr. Filmen har præmiere 27. november.

Det er umiddelbart dem, der trækker mest i mig lige nu, men indimellem dem findes der også titler som Dracula Untold (bare fordi det er Dracula), Dum og dummere 2 (Kan Jim stadig? Burde nok få set 1'eren først haha), The Riot Club (aner intet om den, men den ser fed ud), og så ender jeg jo nok også med at skulle se den sidste film i rækken om Hobitten.
Og så snakker vi ikke alt for meget om 2015 endnu, vel? Det skal nok stikke helt af, men indtil videre kan jeg med sikkerhed sige, at jeg går efter Oscar showet. Og så ender jeg stensikkert også med at se den famøse filmastisering om fifty haha. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar