onsdag den 26. oktober 2011

Anmeldelse - De Tre Musketerer

I sidste uge tog min veninde og jeg spontant ind og så De Tre Musketerer, og det fortrød vi bestemt ikke. Ikke nok med at vi fik lov til at sidde og savle over Orlando Bloom og Logan Lerman, men vi fik faktisk også en virkelig fed filmoplevelse xD
Filmen hanler om De tre Musketerer som bliver forrådt og dermed fejler en stor opgave, hvilket kører dem i sænk, indtil D'Artagnan dukker op som den fjerde musketer, og så skal de igen redde kongeriget Frankrig. Filmen er fuld af skæve og gennemførte personligheder, især den franske konge kan man simpelthen ikke lade være med at elske. Derudover får man de fedeste kampscener gang på gang med nogle ret imponerende fægtescener og flyvende skuddueller. Og så er det bare mega fedt at se Orlando Bloom som rigtig bad ass skurk haha.
Filmen er optaget i 3D, så for en gangs skyld fungerer det faktisk udmærket, og selve filmen er også virkelig flot lavet med en smuk fremstilling af datidens Franking/England. 
Det eneste negative jeg har at sige om filmen er faktisk Mads Mikkelsens optræden. Måske jeg er en smule forudindtaget om ham (bryder mig virkelig ikke om den mand..) men synes virkelig ikke han gør det særligt godt, og ligner en der har skidt i bukserne når han skal fægte haha (voldsomt grineflip på meget upassende tidspunkt xD). Resten af filmen er dog mega fed hele vejen igennem, selv det kiksede i den fungerer virkelig bare fordi det er så gennemført - kan afsløre at det er noget med en hest :b
På min skala fra 1-5 vil jeg give den 4 stjerner tror jeg. Fordi det nok ikke er alle som vil finde den lige så fantastisk som mig, men måske en smule flad. Men til min helt egen smag er der ikke ret meget at sætte en finger på :b

Saw The Three Musketeers the other day, and it's really really good. Not only do you get to look at Orlando Bloom as a bad ass villan and Logan Lerman as the hero, you also get a really interesting and funny story with great characters. I give it 4 out of 5 stars, but only because I know that this movie won't be as loved by everyone else (:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar