tirsdag den 29. januar 2013

Anmeldelse - Django Unchained

Livet på SU uden nogen anden intægt kan godt være meget begrænset til tider. For nu at lyde vildt kold og kyniskvil jeg så sige, at lige dér kan det være en ret fed fordel, at date en fyr, som rent faktisk tjener rigtige penge :b
For at få lov til at slippe for at se DMGP (og for at hive mig ud af mine sindsyge tømmermænd), tog han mig i lørdags med i biografen for at se Django Unchained.

Jeg er ret begejstret for at de pt. kører film fra Tim Burton OG Steven Spielberg OG Quentin Tarantino!
Så jeg startede min Tarantino hehe :b

Filmen meget kort: Syden i Amerika under slaveriet. Tysk dusørjæger skal bruge hjælp til at fange en bande, så han køber Django. Tyskeren (Dr. King Schultz) går ikke ind for slaveri, så han sætter Django fri, og hjælper ham med at finde og befri sin kone.
Lyder det nedern? Så er det fordi det er et meget ufuldstændigt resumé, for filmen er FED!
Det var klassisk Tarantino med fedt plot, upassende sprog og blod overalt!
Den er virkelig flot lavet og rammer ret voldsomt. Det er utroligt at tænke, at folk faktisk har levet under sådanne forhold.. Pointen er jo selvfølgelig at sætte fokus på slaveriet, hvilket den gør med stil, samtidig med at man bare er drøngodt underholdt.
Filmen varer 2 timer og 45 minutter, og man keder sig på intet tidpunkt i modsætning til Hobbitten. Den er så intens på den gode måde. Love it!

På skalaen fra 1-5 er den en stensikker 4'er. Det er sjældent at man får lov til at se en film hvor man både er godt underholdt, og bliver en anelse bedre menneske (samtidig med at man kan være vildt ukorrekt efterfølgende *sooooo much bloooood*) haha xD
Seriøst. Har I tid/råd? Se den! 

I'm in love with Django Unchained. A 4 on the scale from 1-5 (:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar